HTML

Charlie-to blogja

Friss topikok

Linkblog

A „bizottsági kávé”

2013.04.14. 18:54 charlie-to

 

Érdekes telefonhívást kaptam a minap.

Egy régi ismerősöm volt a vonal másik végén, s egyenesen nekem szegezte kérdését: írok-e én blogot. Igenlő válaszom után elmondta, hogy ebben szinte biztos volt, mert valamit keresve az interneten ráakadt egy blogra, s ott az egyik bejegyzésben („... minden bolond jogszabályt írhat”, 2013.01.26.) leírt eset pontosan illett arra a bizottságra, amelyiknek egykoron ő is tagja volt, s az a gyanúja, hogy most éppen annak akkor lemondott elnökével beszél...

„Talált – süllyedt” – idézhettem volna az ismert torpedó-játék bemondását, de inkább örültem annak, hogy „nem süllyedt” a leírt eset a feledés legaljára.

–                        Soha nem felejtem el a kávé-ügyet, azóta is mindig emlegettem, ha hasonló helyzetbe kerültem – fűzte még hozzá.

A történet nagyon egyszerű volt.

Akkoriban még magam is dohányoztam, ezért a Jogi bizottság üléseit mindig délután két órára hívtam össze. A tagok túl vannak az ebéden; már nem nagyon jóllakottak, de még nem is éhesek; ilyenkor egy zamatos kávé és füstölgő cigaretta (mondjuk úgy: „pipaszó”) mellett jó hangulatban és eredményesen meg lehet tárgyalni a megtárgyalandókat.

Arra kértem a hivatali kávéfőzőt, hogy negyed három után (mikor már mindenki valószínűleg megérkezett!) jöjjön be és számolja össze, mennyien kérnek kávét, s hozzon annyit.

Ez így ment hónapokon (s talán egy-két éven) át.

Ám egyszer csak „hírnök jő, s pihegve szól”: nem futja tovább a reprezentációra szánt pénzből bizottsági kávéra. (Kissé gyanakodtam, hogy ez is a tanácselnök bizottságunk elleni hadjáratának része lehet, de hamar túltettem rajta magamat...)

–                        Arra kérem, ezután is ugyanúgy hozzon kávét, mint eddig, én fizetem meg az árát.

A hölgy először mintha megrezzent volna, aztán mosolyogva biccentett. – És a jó hangulatú „kávépartyk” folytatódtak...

... egészen addig, amíg le nem mondtam a bizottság elnöki tisztéről.

A bizottság új elnöke (aki korábban is, még tagként, mindig jelen volt az üléseken) folytatta a „hagyományokat”; délután kettőre hívta össze a testületet, és ugyanúgy várta a kávét is ... ámde nem vitték.

Elnézést kért, hogy egy pillanatra távozik, de fontos ügyet kell elintézni, mondta, s beszaladt a titkárságra, kérve, hogy hozzanak kávét a bizottságnak.

–                        Elfogyott a reprezentációs pénz, ezután nem kapnak kávét – csicsergett (vagy mordult?) vissza a kávéfőző; mire az elnök visszasompolygott és vezette tovább az ülést.

Ettől kezdve a bizottság tagjai nem kaptak kávét.

Ezt az egészet csak évekkel később, egy utcai összefutás alkalmával elevenítettük föl az előbb említett telefonáló ismerősömmel. Elmondta, hogy az üléseken gyakran visszaidézték azokat a „régi, szép időket”, amikor még kávét is kaptak a tagok...

Csak akkor kezdett döbbent hüledezésbe, amikor elmondtam neki, hogy már az én időmben sem volt „reprezentációs keret” a bizottsági kávéra, ám én fizettem a „cechet”. Nekem ugyanis „megérte”, hogy jó hangulatban tárgyalhattunk, s egyébként 10–12 kávé ára három-négy havonként – bár a fizetésem nem volt magas – nem tett szegény földönfutóvá.

–                        De hát, miért nem mondtad ezt az „utódodnak”, az új elnöknek? – kérdezte, már-már szemrehányóan.

–                        Rossz a kérdésed! – fortyantam vissza – tőlem senki sem kérdezte korábban, hogy a „keret” kiürülése után honnan van mégis „fedezet” a kávéra; másrészt én már nem voltam jelen ezeken a kávé-hiányos üléseken, tehát nem is tűnhetett föl a finom nedű elmaradása; harmadsorban nekem sem mondta senki, hogy én fizessem, hogyan is „róhatnék” bárkire is ilyen fizetési kötelezettséget?!

–                        No, ne méltatlankodj, gyere inkább, meghívlak egy kávéra, ha már Te annyiszor meghívtál engemet, sőt, minket! – fogta meg a karomat, s rögvest el is indultunk „törleszteni”...


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://charlie-to.blog.hu/api/trackback/id/tr845222605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása